Meditation in motion~~~Meditatie in miscare

Buna seara tuturor! 😀

In 8 decembrie mi-am rupt clavicula si de atunci am iesit afara doar insotita si numai pentru a merge la doctor. Alaltaieri am vazut langa bloc o fasie fara gheata de 100 m si am hotarat sa ies…fluturi in stomac, tremur in picioare, emotii mari… Mi-am adus aminte de acest exercitiu si l-am inceput imediat.

Dupa zece minute eram relaxata. Azi l-am facut a treia oara si sunt foarte incantata de efectul pe care l-a avut asupra mea…drept pentru care am hotarat sa va spun si voua. 😉

Viata stresanta, traita depasind limita de viteza admisibila, ne incarca de mai mult stres decat putem constientiza. Iata o metoda alternativa de a- l reduce si de a creea starea de bine:

Meditation in motion sau Meditaţia în miscare

Este un exerciţiu foarte simplu de făcut –  aveţi nevoie de cel puţin 10 minute pe zi şi spaţiu de mers – în jur de 15-20 paşi… sau mai mult.  Vom folosi toate organele cu care putem percepe: ochi, urechi, nas, limbă, piele şi minte.

La început staţi într-o poziţie relaxată cu mâinile impreunate uşor fie în faţa fie în spatele corpului…eu le-am tinut in buzunar…

– Priviţi în jos cam la 2 m în faţa voastra fără să vă concentraţi privirea la ceva anume. Doar relaxaţi-vă ochii.

–  Începeţi să mergeti ridicându-vă un picior pentru a face primul pas – dacă este piciorul drept, spuneţi-vă „drept”. Dacă este piciorul stâng atunci spuneţi în minte „stâng” …ca la ora de sport.

Deci pasiti cu un pas relaxat şi încet ca şi cand aţi fi la o plimbare, mintea va înregistra „drept, stang, drept, stang”… şi aşa mai departe.

Si acuma vine partea interesanta – undeva în timpul plimbării mintea va înregistra cu siguranţă altceva cu vreunul dintre organe senzoriale. Când aceasta se întâmplă, opriti-va din mers şi mintea va constientiza ceea ce simtiti.

De exemplu în timpul mersului veti simti deodata mirosul cotletului la grătar pe care il face vecinul vostru, va opriti din mers şi în mintea voastra veti spune „miros, miros”. De indata ce perceptia mirosului scade in intensitate, va veti concentra din nou asupra paşilor şi veti continua să înaintati  spunând in gand „drept, stâng”.

Brusc se aude un câinele latrand… din nou va opriti şi va concentrati mintea asupra unui alt organ senzorial, urechile şi mintea va vor spune acum „ascult, ascult”. Apoi continuati plimbarea.

Când ati ajuns la capătul drumului va opriti şi încet va intoarceti pe drumul pe care ati venit. Repetati acest exerciţiu pentru cel puţin 10 minute. Eu am l-facut  30-45 minute si m-am simtit grozav.

Deci în mintea voastra se vor constientiza diversi stimuli prin cuvinte cum ar fi:

  1. pentru plimbare –  spuneti în minte „drept, stâng, drept”
  2. pentru ascultare – „ascult, ascult”
  3. pentru piele – „simt, simt” (de exemplu cand ma intepa frigul pe fata)
  4. pentru gust – „gust, gust” (de exemplu când înghiţiti saliva)
  5. pentru ochi – „vad, vad” (de exemplu cand se apropie o femeie in roz)
  6. pentru gânduri care îţi vin în minte – „gândesc, gândesc”

Si exemplele ar putea continua…

Cea mai importantă realizare pentru minte este ca se concentreaza doar  asupra unui singur lucru odată pentru că în lumea agitată de astăzi minţile noastre s-au obişnuit sa distribuie atentia in mai multe directii, ceea ce supraincarca si in acelasi timp scade capacitatea de concentrare.

Deci… o modalitate de a ne relaxa mintea.

De asemenea,  când ne concentrăm asupra unui singur stimul, al  momentului de faţă, suntem de fapt in PREZENT – ceea ce înseamnă că nu ne gândim nici la trecut, nici la viitor şi nici la numeroasele noastre probleme… excelenta de evadare  pentru mintea noastră.

Meditaţia în mers este mai uşoară decât cea sezand pentru că acţiunile ei sunt mutiple, se schimba mereu. Poate unora le-ar fi greu sa stea sezand mai multa vreme in meditatie si sa-si controleze mintea hiperactiva. In felul acesta  imbunatatim mult puterea de concentrare.

Încearcati şi vedeti cum funcţionează în cazul vostru…eu m-am simtit foarte bine. Pe masura ce trece timpul, odata puterea de concentrare imbunatatita, mintea voastra va fi mai calmă, va veti controla mai bine acţiunile şi semtimentele tale şi veti fi mai atenti in munca pe care o faceti.

Plimbare plăcută tuturor! Cu tot dragul, babi 😀

Anunțuri

2 comentarii

  1. Celina said,

    Februarie 6, 2011 la 21:53

    Fie ca aceasta plimbare sa fie prima din multe altele….cel putin la fel de placute daca nu si mai si…… Fie ca vremea frumoasa sa fie de partea ta. Fluturii doar sa zburde veseli pe langa tine, tremurul sa fie doar de la efortul asteptat, iar emotiile….. sa fie doar reflexia fericirii.
    Sa-ti fie de bine, draga mea.
    Cu mult drag,
    Celina

  2. babi said,

    Februarie 7, 2011 la 14:38

    Multumesc, draga mea prietena! 😀

    Ma pregatesc pentru plimbarea de azi…


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: