Happyness & 25 Ways to Find It from Happyhomemaker88’s – 25 de Cai Pentru a Fi Fericit


Buna ziua tuturor! 🙂

De multe ori suntem nemultumiti de cele ce se intampla in viata noastra, de toate cate merg pe dos si nu se mai termina. De multe ori se intampla totusi ca un lucru simplu, fara importanta,  sa ne dea dintrodata puterea de a merge mai departe. Choesf ne propune un articol din Reader’s Digest, aparut in 2002, care ne invata exact 25 de cai pentru a fi fericiti.

25 ways to be happy – 25 de cai pentru a fi fericit

„ Viata e plina de suisuri si coborasuri. Ca sa poti trai fericirea, e nevoie sa cunosti si alte emotii, inclusiv tristetea si supararea, si asta aproape in fiecare zi la niveluri diferite. O trecere ideala prin toate aceste emotii, presupune sa accepti ceea ce ai si cine esti, sa te bucuri de viata cat mai mult posibil si sa fii fericit aproape tot timpul.

Spun – aproape tot timpul – pentru ca nimeni nu poate fi fericit chiar tot timpul. Nu se poate. Fericirea trebuie castigata, pastrata si apreciata.
Acelora dintre voi care nu aveti un motiv serios pentru a fi nefericit, a caror viata este fara prea mari probleme, va ofer cateva ganduri care sa va reaminteasca ce frumoasa este viata.

1. SCHIBA-TI MODUL DE A GANDI.Traieste fiecare zi ca si cand ar fi ultima. Se spune ca cei care au supravietuit unei boli mortale sau unui accident grav, care au fost martorii unei tragedii sau au pierdut pe cineva drag, au o perspectiva diferita asupra vietii. Multi dintre ei spun ca nu vor mai amana nimic. Calatoresc, invata lucruri noi, isi fac prieteni noi. Ei stiu, si ar trebui s-o stim si noi, ca „mai tarziu” s-ar putea sa nu existe.


2. TINE UN JURNAL. Fa o lista deschisa cu toate lucrurile bune care ti se intampla zilnic. Ce lucru dragut ti-a spus copilul tau zilele trecute? Nu-ti vei aminti nimic peste un an daca nu scrii.Pot fi rezolvate problemele, pot fi lamurite lucrurile neplecute, neintelegerile, pot fi limpezite gandurile, daca le scrii. Incearca, sa vezi ca merge!

3. IA PUTINA DISTANTA. Departeaza-te si gandeste-te: cum ti-ar placea sa fii tinut minte si cam ce ai putea povesti nepotilor despre viata ta. O fi chiar asa de important ca lenjeria de pat sa fie schimbata saptamanal si podeaua sa fie fara pata? Intalnirea de lucru de anul trecut, din cauza careia ai lipsit de la serbarea copilului tau, mai conteaza azi?

4. NU LASA LUCRURILE MARUNTE SA TE NECAJEASA.  Nu merita sa-ti consumi energia pentru supararile marunte ale vietii. Zambeste si fa-i cu mana soferului care nu te lasa sa te inscrii pe banda lui. Este nepoliticos si agresiv, dar asta e problema lui. Ai pierdut trenul? N-are rost sa te enervezi, a plecat oricum. Savureaza cafeaua pana il astepti pe urmatorul.

5. NU AMANA LUCRURILE NEPLACUTE CARE TREBUIE FACUTE ORICUM. Amanarea doar iti dreneaza energia si iti ingreuneaza mintea. Te ingrijoreaza un lucru care trebuie facut? Ingrijoreaza-te facandu-l. S-ar putea sa constati ca nu e cazul sa te ingrijorezi.

6. SCHIMBA RUTINA. Viata poate sa ajunga o corvoada daca faci mereu acelasi lucru, zi dupa zi, saptamana dupa saptamana. Avem nevoie de interese noi, sa facem lucruri noi. Daca dormi pana tarziu in fiecare duminica, atunci „ a dormi pana tarziu” nu mai e un rasfat. De ce sa nu te scoli devreme si sa-ti iei micul dejun in parc? Ziua iti va parea mai lunga si mai frumoasa.


7. NU CONCURA CU CEILALTI. Deci vecinul are o casa mai mare, ultimul tip de sistem stereo, o masina noua ? Si ce? Cui ii pasa? Cine lucreaza in weekenduri? Cine pare sa nu aiba prieteni? Deci cui ii este mai bine?

8. FA O CURATENIE MARE SI DESCOTOROSESTE-TE DE LUCRURILE INUTILE. Haine nepurtate de un an, un serviciu de masa pe care l-ai urat din prima clipa, ustensile de bucatarie de care te impiedici mereu dar nu le folosesti niciodata, lenjerie nefolosita( copilul are sase ani si tu mai ai haine pentru nou-nascuti?!), jucarii, carti, mobila inutila, fa-le cadou, ajuta pe cineva mai sarac decat tine. Rasplata? Spatiu mai mult, sentiment de eliberare. In casa te misti mai usor, iar feng shui-ul casei tale s-a imbunatatit.

9.INVATA SA SPUI NU. Nu trebuie sa faci acest lucru. Viata ta este oricum prea aglomerata si tu deja alergi dintr-un loc intr-altul. Acorda-ti un ragaz sa gandesti, acorda-ti niste timp ca sa faci ceva pentru tine.

10. AMINTESTE-TI SA-TI IUBESTI PARTENERA/UL PENTRU CEEA CE ESTE. Oare s-a schimbat atat de mult? Nu cumva el/ea este aceiasi persoana de care te-ai indragostit? Orice relatie are nevoie de lucrari de „intretinere” dupa niste ani, dar partenerii trebuie sa lucreze impreuna.

11. PASTREAZA PRETENTIILE. Partenerul sau familia ta au dreptul cel putin la aceiasi consideratie ca si prietenii tai. Iar tu meriti acelasi lucru de la ei.

12. SPUNE PARTENERULUI, FAMILIEI, PRIETENILOR CA II IUBESTI. Spune-le ce-ti place la ei. Spune-le cand iti place ceea ce fac. Putina lauda nu strica nimanui… nici tie. Incearca.

13. ESTI UMARUL PE CARE PLANGE TOATA LUMEA? S-ar putea sa-ti fie greu, dar daca problemele lor incep sa te afecteze, va trebui sa incerci sa nu mai fi tot timpul la indemana. Trebuie sa invete sa-si rezolve problemele singuri.

14. SUNA-TI VECHII PRIETENI. SCRIE-LE. Ati pierdut legatura? Nu trebuie sa fie ceva definitiv. Dar cu stra-matusa Ana dinspre tata cand ai vorbit ultima data? Tuturor le-ar placea sa aiba vesti despre tine.

15. FLORILE SI CRUDITATILE ITI CREAZA BUNA DISPOZITIE. Taie cateva flori din gradina, sau scoala-te devreme, du-te la piata si umpleti casa cu flori simple,dar si cu fructe si legume. Givecele cu flori umplu casa si viata cu vitalitate. Cate ai in casa?

16. DU-TE PE MALUL MARII. Perspectiva larga, briza, descult in nisip, soare – nu e nimic mai bun pentru suflet. O prietena de-a mea gaseste ca o plimbare pe dealuri este la fel de revigoranta. Fiecare dupa nevoile proprii.

17. PICTEAZA, SCULPTEAZA, FA LUCRU DE MANA, GATESTE, LUCREAZA-TI GRADINA – orice !

18. RESPIRA AER PROASPAT. Du-te afara sau deschide fereastra. Inspira adanc de tot si simte cum aerul consumat paraseste plamanii tai.

19. IESI LA PLIMBARE. Acest exercitiu fizic atat de usor te va inviora fizic si psihic inca de la prima incercare. Fa-o in mod regulat si te vei simti din ce in ce mai bine.

20. INCHIRIAZA O COMEDIE BUNA SI RAZI DIN TOATA INIMA. Cu comediile vechi mergi la sigur. Cand radem, se elibereaza multe endorfine. De aceea se spune ca rasul este cel mai bun medicament.

21. MUTA MOBILIERUL SI DECORATIUNILE, SCHIMBA DESTINATIA CAMERELOR, ZUGRAVESTE. O schibare ca asta face cat o vacanta pentru psihic!

22. FA-TI UN PROGRAM  pe care sa-l astepti cu nerabdare. Programeaza un concediu, o seara in oras, un masaj.

23. INVITA PRIETENI LA CINA. Spune-le ca tinuta e obligatorie, impodobeste sufrageria si masa. Intampina-i cu cocktailuri sau sampanie, pune muzica buna. Alcatuieste cu grija meniul, cumpara si gateste cu placere. Oamenii au reactii pozitive cand constata ca ai facut un efort pentru ei. Va fi o seara placuta.
Si… nu te stresa facand o curatenie amanuntita inainte! Nimeni nu va observa.

24. ZAMBESTE. Zambetul este contagios – incearca si o sa vezi.

25. FA CA CINEVA SA AIBA O ZI BUNA. Poate ca suna sentimental, dar de ce nu ? Incepe prin a renunta sa claxonezi soferul din fata ta pentru ca a facut o greseala. Sau ofera-te voluntar intr-o actiune de caritate. „

Sa fiti fericiti! Cu tot dragul, babi 🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: