Happyhomemeker88’s Chinese Szechuan Hot & Sour Soup – Supa Chinezeasca Szechuan, iute si acra

Buna ziua tuturor! 🙂

Pentru acest sfarsit de saptamana va ofer un meniu complet: o supa, pe care o recomand in primul rand amatorilor de mancaruri picante, dar sunt sigura ca, ajustand condimentele, va fi savurata de toata lumea. Apoi o noua reteta pentru pui si… dar mai lasam ceva si pentru maine, nu? Iata:

SUPA CHINEZEASCA SZECHUAN, IUTE SI ACRA

Ingrediente:

– 1 cutie de tofu taiat in 8 bucatele
– ½ cana fasii de bambus din conserva
– 4 bucati ciuperci negre taiate fasii ( daca gasiti doar uscate le rehidratati sau folositi ciuperci proaspete autohtone)
– 2 morcovi taiati julienne
– alte 4 ciuperci mari prospete taiate fasii sau cantitatea respectiva din conserva
– 8 bucati de carne de pui sau de porc

Marinata :

– 1 lingura sos de soya
– 1 lingura malai
– ½ lingura ulei de susan

Amestecul pentru supa :

– 6 cani apa
– 1 cana supa de pui proaspata sau din cub
– 1 lingurita sare, sau dupa gust
– ½ lingurita zahar
– 2 linguri soya
– 2 linguri otet de mere sau 2 linguri vin
– 1 lingurita ulei de susan
– 2 linguri ceapa verde taiata fin
– 1 lingura ghimbir ras
– 1 ou
– mult piper macinat care ii va da iutimea ; trebuie sa fie hot, hot, hot !

Pentru ingrosarea supei :

– ¼ cana malai extrafin amestecat cu ¼ cana apa, cantitate destula ca sa ingroase supa.

Cum procedati :

1. Marinati carnea in sos 1-2 ore cel putin.
2. Rehidratati ciuperile in apa calda 20 minute, sau taiati-le fasii daca sunt proaspete.
3. Dati in clocot amestecul de supa, adaugati  carnea cu marinata care a ramas, ciupercile si bambusul. Fierbeti pana e gata carnea.
4. Bateti oul si puneti-l deoparte.
5. Amestecati malaiul cu apa si adaugati-l in supa.
6. Reduceti focul si scurgeti oul batut invartind doar intr-o directie.
7. Stingeti si lasati sa se dezvolte « aromele » 10 minute inainte de a adauga tofu si ceapa verde.
8. Serviti cu orez sau paste de orez adaugate.

Sa aveti pofta buna! Cu tot dragul, babi 🙂

16 comentarii

  1. simplis said,

    Iulie 14, 2009 la 12:56

    trebuie sa-ncerc niste mancare chinezeasca. ai o recomandare pentru incepatori??

  2. rozalia said,

    Iulie 14, 2009 la 13:07

    Bine ai venit simplis! 🙂

    Retetele sunt in general usor de facut.Pot sa-ti spun cu ce am inceput eu: Mancare dulce-acrisoara de pui sau de porc, Orez cu legume, ou si creveti, Legume Chinezesti si Placintele cu Pui. In aceasta ordine m-am lasat cucerita de bucataria chineza 😆

    Spor la treaba si sa ne spui ce impresie ti-au facut mancarurile. Nu ezita sa pui intrebari, la nevoie.

    Cu tot dragul, babi

  3. cristina said,

    Ianuarie 6, 2010 la 18:25

    Am incercat supa, e delicioasa, sotul meu a spus ca e chiar mai buna decat la restaurantul chinezesc. Un singur ingredient nu am reusit sa gasesc: bambus.
    Multumesc mult pentru reteta!

  4. babi said,

    Ianuarie 6, 2010 la 18:48

    Bine ai venit, cristina! 🙂

    Ma bucur mult ca v-a placut supa! Este o reteta de supa facuta in casa, trebuie sa fie mai…altfel decat la restaurant. 😉 Sunt sigura ca vei gasi si altele care sa va placa la fel de mult. Bambus vei gasi doar in hipermarketuri si doar in conserva. Sper sa ne mai impartasesti si alte impresii.

    Cu tot dragul, babi

    • cristina said,

      Ianuarie 6, 2010 la 23:48

      am cautat bambus la conserva la real ,auchan.slgros si kaufland si nimik ….o sa incercam la hofer in vest poate poate desi imi aduc aminte ca acolo era,,,,,,,,

  5. babi said,

    Ianuarie 7, 2010 la 10:46

    incearca si la metro, carrefour, cora sau mai bine in magazinele mai mici cu delicatese gen la fourmi sau altele cate or mai fi….dar am inteles ca v-a placut si fara bambus, la nevoie 😉

  6. cristina said,

    Ianuarie 7, 2010 la 13:24

    da binenteles, a fost f. buna si asa, deja am facut-o a doua oara si cred o sa iese din ce in ce mai buna.
    multumim inca o data si spor la blog-ing! 🙂

  7. babi said,

    Ianuarie 7, 2010 la 13:29

    Multumesc si eu.Iti doresc numai bine in Noul An ! 🙂

  8. Ale said,

    Ianuarie 12, 2011 la 15:23

    Draga Babi,

    Chiar daca am doar 18 ani, sunt foarte pasionata de bucataria chineza si tot ce tine de cultura chineza si japoneza, in general. Recent am fost la un restaurant chinezesc si am servit o astfel de supa picanta si acra, si trebuie sa recunosc ca, cu toate ca la inceput m-a cam ars pe gat si mi-au dat lacrimile (Deh! Daca-mi plac picanteriile, n-am ce face!), mi-a placut la nebunie! Asa ca… am incercat sa gatesc si eu! Am luat tot ce trebuie, insa, precum Cristina, nu am reusit sa gasesc bambusul acela. 😦

    Mi-a iesit extrem de delicioasa, tocmai de aceea am decis sa-ti scriu si sa-ti multumesc din suflet pentru reteta. Am gasit tot felul de retete pentru supa Sichuan, insa a ta s-a apropiat cel mai mult de supa de la restaurant. Delicioasa!

    Iti apreciez mult munca, ti-am citit si alte articole pe care le-ai postat pe blog, si… iti urez un an cat mai bun din toate punctele de vedere!

    Cu drag,

    Ale

  9. babi said,

    Ianuarie 13, 2011 la 13:18

    Bine ai venit pe Arome, Ale! 😀

    Ma bucur mult ca ti-a placut supa. Ai mai putea sa gasesti bambus congelat in asa numitele pachete de ” Amestec de legume chinezesti” si sa folosesti in supa tot. Contine ciuperci, muguri de fasole parca, ardei, morcovi etc. Nu poate fi rau…

    Daca mai ai intrebari, ma gasesti aici. Multumesc pentru urari.

    Cu tot dragul, babi 😀

  10. Bogdan said,

    Ianuarie 29, 2011 la 12:25

    Buna ziua,
    sunt nou pe aici dar as vrea sa-mi spun parerea .Bambusul nu este 100% necesar,in majoritatea locurilor in care am mancat nu se foloseste nici bambus nici carne,se pune mult tofu care suplineste carnea si e si mult mai sanatos.
    oricum ingrediente chinezesti de toate felurile se gasesc ori pe Colentina dupa intersectia cu Fundeni inspre centura la primul semafor e un magazin sau in Dragonul Rosu -Megashop la etajul 1 e un magazin !Acolo o sa gasiti o mare parte din ingredientele „secrete ” ale bucatariei chinezesti iar daca va plimbati prin celelalte cladiri (7 si 8 sunt acum celelalte se reconstruiesc dar o sa fie gata intr-o luna cred) veti avea suroriza sa intalniti 2-3 chinezi cu niste carucioare care vand tot felul de verdeturi de ale lor si tofu,originala nu de supermarket !

    • babi said,

      Ianuarie 30, 2011 la 09:21

      Bine ai venit, Bogdan! 😀

      Sigur ca bambusul nu este absolut obligatoriu…exista multe variante ale acestei supe si a altori mancaruri. Multumim pentru informatiile pretioase pe care ni le-ai impartasit.

      Te mai asteptam si alta data.

      😀 babi

  11. LUM said,

    Noiembrie 11, 2011 la 21:39

    Foarte buna supa asta ,dar eu in loc de malai,am folosit ca agent de ingrosare amidon,cam 3 linguri dizolvat in putina apa si l-am adaugat la sfarsit .

    • babi said,

      Noiembrie 11, 2011 la 21:44

      Ma bucur ca ti-a placut, Lum! 🙂 Incearca si alte retete, ai sa vezi ce gustoase sunt!

  12. LUM said,

    Noiembrie 11, 2011 la 21:45

    Si bambus la conserva se gaseste la Billa,eu acolo am gasit!

  13. babi said,

    Noiembrie 11, 2011 la 22:26

    Multumim pentru informatie, Lum! 😀


Lasă un răspuns

