Friptura de Miel – Happyhomemaker88’s Lamb Chops


Buna ziua tuturor! 🙂

Am sa va ofer pentru masa de Pasti o friptura super gustoasa in doua variannte: cea origina si cea pe care am modificat-o eu usor, tinand cont de problemele noastre de sanatate.Va asigur, insa, ca ambele variante sunt la fel de bune. Stiu sigur ca o sa va placa! 😉
Medicina Traditionala Chineza recomanda sa folosim aceasta combinatie de condimente si mai ales carnea de miel, cand e mai racoare sau, in orice caz nu cand e canicula. Explicatia este ca mielul aduce organimului un aport considerabil de energie ” yang” si vitalitate, ceea ce pentru noi, din toama pana vara este foarte bine.

Eu am folosit aceasta marinata pentru orice fel de carne: pui,porc si miel,iar sotul meu, altfel destul de conservator, a fost incantat. Puteti s-o denumiti ” marinata speciala a la choesf” , prietena noastra din Malaiezia! 🙂 Cantitatile de carne si condimente le veti ajusta, desigur, dupa numarul mesenilor.

FRIPTURA DE MIEL – varianta originala

Ingredente:

– 10 cotlete mari de miel ( cam 1,5 kg alta carne)

Marinata:

– zeama stoarsa de la 1 buc. de ghimbir ras de 2 cm sau 1,5 lingurita pudra
– 5 linguri vin, orice vin, chiar rosu
– 1,5 lingurita piper proaspat macinat
– 6 catei usturoi zdrobit bine
– 3 linguri sos oyster
– 1-2 linguri sos soia
– 1 lingurita sare ( aici apreciati din experienta si nu uitati: soia contine sare)
– 1 lingura buna de zahar brun( nu va fi dulce, dar se va rumeni frumos)
– 1 lingurita fragezitor de carne ( Kotany)- daca folositi, tineti cont la sare; puteti omite.

Metoda ooriginala:

1. Intr-un bol mare, amestecati ingredientele pentru marinata.
2. Puneti carnea, intreaga sau felii si frecati energic pe toate partile 3-5 minute cu marinata si cu tot dragul 😉 . Acesta este marele secret al unei fripturi reusite.
3. Lasati carnea la marinat cel putin 3 ore, dar , ca de obicei, peste noapte ar fi cel mai bine.
4. Cu o ora inainte de a o pregati, scoateti carnea din frigider si lasati-o la tempertura camerei.
5. Incalziti ulei suficient in wok sau o tigaie adanca si prajiti cate 3 cotlete odata, sub capac, cam 3 minute. Zaharul brun se va carameliza fara sa fie dulce si va da un aspect brun-auriu foarte apetisant.

Variante: cotletele vor fi deosebit de gustoase la gratar, dar si la cuptor: in acest caz, puneti carnea in tava, adaugati toata marinata peste carne, 50 ml apa; acoperiti tava cu folie de aluminiu, chiar din doua fasii; faceti cateva gauri in folie cu cutitul si coaceti carnea la 180* pana e gata; indepartati folia si rumeniti.
6.Serviti cu garnitura preferata; va voi face si eu cateva propuneri in timp util.

Spor la treaba si…sa aveti pofta! Scrieti-mi ce impresie v-au facut noile „arome”

Cu tot dragul, babi 🙂

PS: dupa cum vedeti in imagine, putei pune cateva mere nu prea dulci si nu prea mari la copt in jurul carnii; sa fie numai de decor si tot va fi minunat de „aromat”.

6 comentarii

  1. dana said,

    Aprilie 21, 2009 la 11:00

    Dupa cum bine stim de sarbatori gatim pentru mai multe zile .Am facut muschiulet de porc dupa aceasta reteta , planificat sa-l servesc luni la pranz. Nu mai fac de sarbatori !!! Abea am reusit sa salvez jumatate din cat am pregatit. Sotul si copilul meu au fost inebuniti de gustul minunat . Nu mai conteneau cu laudele . Carnea este frageda si are o aroma cu totul deosebita de ce am gatit pana acum . Ador asemenea retete foarte usor de pregatit si cu rezultate extraordinare.
    dana

  2. rozalia said,

    Aprilie 21, 2009 la 11:05

    Ma bucur mult ca v-a placut friptura cu aceasta marinata! 🙂 Parerea baietilor tai este importanta si pentru mine. Te invit sa mai experimentezi… surprizele abea au inceput.

    Sa aveti o saptamana frumoasa! Cu tot dragul, babi

  3. Tamara said,

    Aprilie 22, 2009 la 12:09

    Foarte buna reteta, minunat rezultatul! Am gatit multe de sarbatori, dar s-a intamplat sa dispara putin cate putin din friptura de miel, imediat ce am scos-o din cuptor. Serios, este deosebita, voi incerca si cu alt tip de carne, pentru ca a avut succes. Tocmai am vazut si reteta de paine cu malai pe care o voi pregati azi.
    O primavara frumoasa!

  4. rozalia said,

    Aprilie 22, 2009 la 12:15

    Te pup,Tamara! 🙂

    Ma bucur mult ca v-a placut. Eu am incercat marinata cu pui si cu porc. In afara de miel, cel mai mult mi-a placut cu piept de curcan.

    Sa aveti pofta buna si spor la gatit. 😉

  5. ina cocioba said,

    Mai 4, 2009 la 15:27

    Buna,
    Noi am incercat marinata in week-end, cu pulpe de pui, pe care apoi le-am gatit intr-un vas de ceramica („vas roman” , acela din argila, pe care trebuie sa il tii in apa o ora inainte de a il baga la cuptor, si totul se gateste la aburii care ies din porii vasului)
    Deci, cum spuneam, am marinat pulpele cu o seara inainte in compozitia asta, si a dous zi le-am asezat in vas pe un pat de cartofi cu rozmarin si ulei de masline….
    A iesit demential, am mancat tot!!! (SI ERAU DESTUL DE MULTE PULPE)
    Dar s-a fragezit foarte bine, si, pentru culoare locala, i-am mai pus si un praf de boia inainte sa bag la cuptor, care s-a rumenit apoi foarte frumos…
    Ce sa mai, una peste alta, de vis :))))

    Te pup,
    Multumesc.

  6. rozalia said,

    Mai 4, 2009 la 15:34

    Sa va fie de bine si ma bucur mult ca v-a placut. Te invit sa mai incerci si altceva.Sunt sigura ca o sa-ti placa.

    Te pup si eu. 🙂


Lasă un răspuns

