Mancare dulce acrisoara din pui, porc sau peste – Happyhomemaker88’s Sweet & Sour Chicken



Buna seara dragi prietene! 🙂

Iata o noua reteta grozava pe care o puteti adapta pentru perioada de post in care ne aflam.Eu am gatit-o de multe ori inlocuind carnea cu cuburi de soia. Am pus la muiat cuburile, de cu seara intr-o solutie de apa cu Secretul gustului.A doua zi le-am fiert bine in aceiasi solutie si le-am scurs. Am urmat apoi reteta originala a lui choesf dupa cum urmeaza:

Marinata:

– 500 gr carne de pui, porc, peste taiata bucati de 3 cm sau 1 pachet cuburi de soia
– 1 lingura sos soia
– 1 ou
– 3 linguri amidon de porumb sau faina (eu prefer amidonul)
– sare si piper, zahar (cam o lingurita rasa), dupa gust
– 1 lingura ulei de susan
– bateti oul si adaugati restul ingredientelor
– turnati compozitia peste carne, amestecand ca sa o cuprinda uniform si tineti carnea la frigider macar o ora, daca se poate mai mult, e si mai gustoasa.
– prajiti carnea in ulei pana cand este gata si are o culoare aurie; lasti-o sa se scurga de ulei si puneti-o apoi intr-un castron.

SOSUL DULCE- ACRISOR

– 1 ceapa mare taiata cuburi
– 1 rosie mare taiata cuburi de 3 cm
– 1 ardei gras mediu taiat bucati de 3 cm
– 1 cutie de ananas cuburi
– 4 linguri sos de rosii
– 1 lingura otet (eu am pus otet de mere pentru ca e mai aromat)
– 1/2 cana zeama din compot
– 3 linguri amidon pentru ingrosare sau mai mult daca e nevoie, dizolvat in niste apa
– 2 catei de usturoi
– 2 linguri sos soia

Cum procedati:

Se incalzesc 2 linguri de ulei si se caleste usturoiul si ceapa doua minute. Adaugati rosiile si ardeii, caliti cateva minute.Se amesteca restul ingredientelor pentru sos, se potriveste de sare si piper. Se fierbe la foc mic cu legumele pana se ingroasa atat cat va place. Aveti grija sa ramana legumele crocante. Se adauga carnea si se incalzeste bine.Se serveste cu orez fierbinte, garnisit cu frunze de ceapa verde,fasii de ardei iute si frunze de coriandru.

Sa aveti pofta buna ! Cu tot dragul, babi 🙂

Lasă un răspuns

